Hoppasset

Ja. Idag hoppade vi en kombinatin/studs. I början var doris lite lojj och bara sprang rakt igenom. Jag blev arg och stressade bara upp henne ännu mer. Så malin kom fram och pratade med mig, sa att jag skulle ta några djupa andetag (när jag blir arg på henne så blir båda stressade). Jag blev lugn tillslut och lyssnade på vad jag skulle göra. Jag skulle galoppera några varv längs spåret för att hitta det rätta tempot. Jag hittade det och kom igen men det blev lite samma sak som innan. Då så körde vi lite lydnads övningar, blev en kamp mellan mig och henne... Men när jag hade vunnit kampen och hon lyssnade på mig, mig & mig så kom jag igen. PERFEKT! Kom in i helt rätt tempo och allt sat som det skulle, halten i slutet av linjen gich oxå bra! Då gav jag mig och gick ut o skritta av. Både jag och doris var GENOMBLÖTA. Haha, hon e ett riktigt sto :)
 
Sen fick jag även rida två storhästar, sjuan och camaro. Sjuan e 14 år gammal o ca 164 i mkh. Camaro e 4 år gammal o ca 170 i mkh. Red sjuan först & det gich bra, han var lydig och snäll. Fick till några perfekta galoppfattningar på honom.
Camaro, finns bara ett ord...GRYM. Den hästen e gudomlig att rida, hur mysig som helst. Fantastiska gångarter, pigg o framåt, lydig & rolig. Red i skritt trav o galopp. Volter o halter. Allt funkade bra.
 
See you later
 
Måste ladda upp lite nya bilder känner jag ...
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!