Hoppträningen...

Denna hoppträning gick INTE bra. Tar på mig en del av anledningen. Jag höll henne lite för hårt vilket gjorde henne tjurig (sto ni vet). Men faan vad hon drog mot utgången idag och hon var inte på ett glatt humör. Tror det påverkade mig ganska mycket. Jag blir lätt "arg" om ponnyn aldrig lyssnar och kör emot mig av no anledning.
 
Men vi hoppade lite studs, travade över kavaletti och hoppade en liten banana bestående av 1 oxer, 4 recken och 1 trippelbarr. Vid kavaletti bommarna gick det hyffsat bra, jag satt lugnt och hon försökte samarbeta så gott det gick. När vi kom till studsen kom dock detta jäkla problemet med att hon springer till utgången, någon gång sprang hon på sidan, någon gång sprang hon åt ena hållet medans jag styrde åt det andra. Ja, man kan säga att vi inte kom överräns särskilt bra idag. Min ridning var kass och Doris humör var kasst.
 
Man måste nog be om något lite snällt för att hon ska vara positiv tillbaka och samarbeta bra och man måste ge henne en klapp på halsen efter varje gång hon gjort något bra.
 
Denna ponny är en utmaning, en RIKTIG utmaning.
 
XO sandrine. Ps, I love u all.
 
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!