Lite svar...

Hej, har du stått i stall frossarbo, isåfall, är det ett bra stall?
 
Sv: Ja, jag har stått där. Det är ett bra och stort stall med stora stallgångar, fikarum, torkrum osv. Dock så tyckte VI att det vart för mycket jobb med att ta in och utsläpp, luncha hästarna som man måste göra ett antal ggr i veckan. Fast man kan somsagt köpa sig ur det och bara behöva sköta allt med ridning, mocka och a du fattar. Men om man är en som gillar att jobba och vara mycket i stallet eller har pengar till att köpa sig ur det arbetet så är det ett kanonstall som jag verkligen tipsar om! Det finns massa med bra vägar som man kan rida på oxå. En lite negativ grej är dock att det ligger väldigt långt upp i skogen...
Hoppas du är nöjd med svaret!
 
Hej! Varför har du benskydd på din ponny? Går hon och slår i benen i varandra? Varför har man benskydd till sin ponny? Svara gärna! :) Med vänlig hälsning, Malin. :)
 
Bra fråga :) Jag använder inte speciellt mycket benskydd, endast i fram och det har jag för att hon hade det när jag provred henne, så jag antar att hon slår i sig där. I bak använder jag det inte, men hon kan slå i där ibland.
Varför man använder benskydd är för att skyddan hästen senor och undvika sår som uppstår genom det att dom slår i sig. Sen kan man oxå ha en ponny/häst som är lite wild and crazy och trampar därefter lite här och var. Som doris, ibland kan hon råka trampa sig själv för att hon tappar kontrollen över vart hon sätter benen. Vissa använder ju benskydd i onödan och vill bara att det ska se snyggt ut. Det har jag själv inget emot, hästen stör sig inte direkt eller inte de flesta iaf.
Hoppas du är nöjd med svaret!
 
Vad brukar du oftast göra i stallet?
 
Rida och sköta om ponnyn, sopa och fylla på vatten, mocka (när inte mamma är med då). Vi har ju ett stall där vi bara måste göra vårt alltså, mocka, rida och fylla på vatten osv. Riktigt skönt faktiskt :)
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!