Hur är Doris att rida?

Har fått frågan om hur Doris är att rida för ett tag sedan men aldrig svarat.

Doris, hon kan vara galen & tokig ena dagen sedan andra dagen är hon lugn & bjuder bara framåt om man vill det. Hon är ALLTID pigg, bara att viss dagar kan man kontrollera det bättre. Hon kan oxå vara grinig och inte vilja göra något alls... Dock så uppkommer inte det så ofta längre.

När man rider ut är hon alltid lite galen & ska bara fram, fram & fram. Hon kan oxå få för sig att hon ska bocka av mig... Stark blir hon oxå, om hon går med huvudet vid bringan. Hon går alltid högt med huvudet. Kan småstudsa på stället.

I hoppningen är hon stark & pigg. Drar ibland och hinner därför inte få med benen över hindren. Vill man hålla ihop henne måste hon gå högt med huvudet så att hon inte kan ta bettet från en.

Hon är en dröm att titta på i dressyren, så otroligt ståtlig o snygg. Kan inte mycket med är riktigt lättlärd och vill hjälpa till, arbetsvillig.

Doris är min drömhäst, även om hon kan vara en galenpanna, monster & allt. Hon är den mysigaste hästen jag vet & när jag letade ny häst var det precis en sådan jag ville ha. Lite studsig, galen, mysig & personlighet. Hon har en sådan otrolig personlighet. Hon är riktigt svår men det är det jag vill ha, en utmaning. Dessutom måste man verkligen leta för att hitta en coolare ponny, och då är hon UNGPONNY. Hon är så lugn och cool. Man kan lägga en vattenmatta över huvudet & halsen på henne och hon bryr sig inte. Man kan hålla på med en ikeakasse över kroppen på henne och hon bryr sig inte.

Jag älskar henne för den hon är. Min lilla monster-pluttis <3

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!