Dagens ridpass

Red i BäRF s manege idag, ett galopp/dressyrpass. Vart mycket galopp, ställa ut och in på volt, korta och länga. Allt för att stärka henne och få henne stadigare, hon var ju så sjukt mjuk alltså. Verkligen en dröm att rida, för mig iallafall. Hon var samarbetsvillig och framåt, hade ett bra steg och försökte.
 
På fredag ska Sofie rida Doris, känna av henne och att jag gör rätt jobb osv med henne, rida henne ordentligt. Sofie är ju en otroligt grym ryttare och hjälper mig med Doris någon gång ibland. Har henne att tacka <3
 
Måste ju berätta och vildhäst / galengalengalen attacken som Doris fick i hagen idag. Hon stod vid hönäten när jag kom dit och letade efter lite hö som frusit under snön. När jag kommer fram vänder hon sig om och springer iväg till grinden, rullar sig och springer tillbaks. Jag försöker ta tag i henne igen, men då springer hon till grinden, rullar sig och hoppar upp HÖGT med alla fyra i luften, springer runt ett varv om mig och bockar och har sig.
Jag bestämmer mig för attgå och hämta en havre hink och mamma.
 
När jag ska gå därifrån stegrar hon så högt att hon ramlar på baken och blir ännu mer uppstressad. börjar fundera vad som är fel, för nåt är det ju. Mamma är på G ut redan då isabella såg lite och sa till henne. Doris fortsätter bock och stegra och springa.
 
När mamma och jag är nere vid grinden kommer hon till oss flåsande och uppstressad, jag försöker lungt sätta på grimman när jag står inne i hagen bredvid henne, när jag närmar mig huvudet vänder hon sig och var bara någon cm ifrån att sparka mig rejält. Men hon kommer tillbaks och mamma fick tag på henne, jag tog in henne och hon gick mer i luften än på marken. När hon kommer in i boxen var hon fortfarande stressad och fick en kaka hö. Hon HÖGG tag i höet och började genast smaska.
 
Vet nu att vädret kan ha påverkat henne och hon kanske frös och ville ha hö elelr halm för att hålla värmen enklare. Sen kan hon ha fått en stöt av tråden, hon skyggar väldigt ofte för den om det låter och gnistrar. Så ja, finns olika anledningar. Hon var HELT och hållet galen och det kunde ha slutat illa och nån kommit ivägen för henne, hon hade seriöst sprungit över människan. Efter ridpasset var hon samma gamla Doris, lugn och tar livet med ro. Älskar ponnyn så jag spricker, även om hon kan vara en riktig galenpanna och tjurig <3
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!