Hoppträningen på ridskoleponny

Eftersom jag red en pay and jump med Doris på torsdagen när vi vanligvis har hoppträning så fick jag ta en ridskoleponny istället. Fick en C-ponny valack som heter Conny, kallade själv honom för Conny Ponny haha.
 
Började med att när vi red fram vart han rädd för ett par bommar på marken, jag vägrade ge mig och låta han vinna. Nej nej nej, jag bestämmer. Slutade med att ha ställde sig (stegrade) så att vi höll på att göra en bakåtvolt. Jag försökte hoppa av men fastnade i stigbygeln så landade på rumpan istället, haha! Alla trodde jag ramlade av och gjorde illa mig, men jag var bara överlycklig över att jag höll kvar i tygeln när jag ramlade av. Första gången ju!
 
Hade inte jag hoppat av där hade det slutat riktigt illa. Conny hade jag fått över mig, 450 kilo liksom mot mina liksom, nja.
 
Men det var bara upp igen och gå förbi dom där jädrans bommarna som inte inte var färgglada eller läskiga på någe vis. Mamma fick leda förbi oss och sen gick det bra att gå själv oxå, fjant ponny!
 
Hoppträningen annars gick bra, var bara väldigt annorlunda jämnfört med min Doris. Saknade henne när jag red och drömde om hur det skulle gå/se ut om jag red henne. Min prinsessa ♥
Vi hoppade en bana tillslut som bestod av ett trippelbarr, en kombination, två recken och två oxrar.
 
Conny hoppade bättre mot slutet och jag började förstå honom mer och mer. Satt väldigt stilla med låg hand och skänkeln om men inte för mycket. Gick galant då. Hittade mycket bättre rytm mot slutet. Fina Conny. Han var ju riktigt pigg för att vara ridskoleponny!
 
Ska gå och kolla lite film nu. Ha en bra kväll alla!
 
Jag och BäRFs ridskoleponny Filur för väldigt längesedan. Var och tävlade på UPK då.
Postat av: Evelina
2013-02-22 / 22:22:42

Har du några tips med conny? Jag själv tycker att det inte går att ta han i munnen ens (?)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!