Tävlingen

Till och börja med så måste jag förlåta er för min usla uppdatering. Hoppas ni förstår att jag inte haft tid helt enkelt.

Började dagen med en LD+ där jag hade målet som felfri. Kommer in på banan och hon känns lite stel. 1 & 2 an gick kanon och allt flöt på. Men på trean drar hon mot vänster och springer åt sidan. Tog nya tag o kom igen, benen var med och hade låg hand. Sprang på sidan igen o igen. Utesluten alltså. Tycker jag var dum som försökte hoppa det en gång till ist för att ta 1:an...

Sedan var det LC. Hade fått en kommentar från överdomaren i klassen innan att jag inte fick rida på pessoa så denna klassen red jag på tredelat tränsbett. Denna klassen kändes OKEJ. Gick lite väl snabbt och fick ett nedslag på 7:an. Slutade på 4 fel! Skitnöjd. Tycker det var en bra revansch mot första klassen.

Sen så var det skitkul att så många av mina allra närmaste vänner var där och tävlade. Jag har verkligen mina bästa vänner i stallet.
Bilden nedan är från en hoppträning för bästa tränaren Julanda.

Postat av: erika
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se 2012-08-26 / 21:08:53

gud vilken fin header!
Tack :) Jag har köpt en häst för ca 4 månader sen och han är aldrig tävlad och inte hoppad så mycket innan det. Så ja jag tävlar men detta är ett träningsår för att han ska bli en bra hopphäst så har vi tagit det lugnt-. Verkligen börjat från noll. Kämpar oss uppåt och han har gjort så fina framsteg! Det hade han nog inte gjort om jag börjat på 1m och så , typ kastat ut honom på banorna. Vi är runt på pay and jump. klubbtävling har vi gjort en med. Och skulle tävla lokal nu till helgen men den blir nog instäld så ddå blir de pay and jump istället. Vilket är bra. för även om vi börjat hoppa högt hemma så behöver han själförtroendet är lära sig så mycket runt omkring och på pay and jump kan vi hoppa 70 och 80 som vi gör just nu. :) Haha vilken uppsats du fick nu ;)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!