Louise Haaga träningen

Säger ett ord... ASBRAGRYMBÄSTOTROLIG.
 
Lärde mig sjukt mycket och var superkoncentrerad hela lektionen. Doris var som en tickande bomb, haha. Jag var helt förvånad över att hon orkade vara lika pigg lektionen igenom. Hon sög verkligen tag i hindrena och ville verkligen hoppa. Världens underbaraste ponny har jag ♥
 
Louise var hela tiden positiv, arrangerad och intresserad. Hon var så lik Sofie på många sätt (Louise är Sofies hopptränare). Hon var alltid fokuserad på eleverna och fick en att lyckas med saker som var svårt. 
 
Först red vi en lång "styrkebana" som jag inte orkar rabbla upp här, men i den var det galopp piruetter (stavning) och en linje med oxer oxer + andra linjen med upphöjda bommar.
Efter det hoppade vi bara linjen med oxrar fast höjde upp (slått rekord med Doris, hoppade 110 oxer). Vi fick till det bra en gång åt båda hållen. Haha, storhästarna skulle få in 7 galoppsprång och Doris fick in 6 UTAN problem, haha Louise vart helt full av skratt, 6 STEG, HERREGUD!! 
 
Sedan så hoppade vi en serie på 6 hinder troja. Första gången vart det race igenom hela, vi skulle få in två galoppsprång mellan varje hinder men vi fick in ett och ibland ett halvt, haha snacka om att hon e storgalopperad, pluttan...
Men de andra gångerna på serien fick vi till det riktigt bra! Jag hade låg hand, sträckta på mig och hade henne med mig.
 
Hela lektionen gick hur bra som helst, bästa hoppträningen hittils med Doris! Louise sa att höjden var nema problemas för Doris, det var bara allt emellan som reglerbarheten, balansen, styrkan osv. Hon tyckte att jag hade en jättefin hopphäst :)
 
Louise var grymmast, Doris var grymmast allt kändes sjukt bra och läsorikt, trodde mitt huvud skulle sprängas av allt jag tog in under lektionen. Lyssnade inte bara på vad hon sa till mig utan vad hon sa till andra oxå. Känns som vi kommit ett stort steg framåt!
 
Film kommer, lovar
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!