Ridpasset - hoppning

Ja, idag som jag skrev tidigare skulle Sofie rida och känna lite på Doris, men så blev det inte. Sofie var tyvärr sjuk och kunde därför inte komma, så jag fick hoppa doris själv iaf :)
 
Hoppade en kombination på långsidan där vi skulle få in 6 galoppsprång. Kan ju säga att det inte var det enklaste direkt med en så storgalopperad ponny... Ibland fick vi in 5 och ibland 4, men någon gång klämde vi allt in 6 st. Hon var väldigt pigg och därför svår att bromsa, och jag får ju inte ta för hårt i henne utan måste bromsa med sätet, annars blir hon riktigt sur och vägrar galoppera.. Märktes verkligen att jag måste träna på att sitta ned, tyckte det var asjobbigt och vill bara stå i min kratt sits.
 
Hoppade upp till 110 och hon bara flög över, nema problemas. Kändes bra förutom att hon bara drog, var stark och hoppade av 3 m innan hindret.. Snacka om att hon kommer ha enkelt med stora hinder sen på de större tävlingarna @@ storhoppande ponny.
 
Ramlade av en gång också, helt och hållet klantigt gjort. Satt och tänkte på allt annat än att ett snöras skulle komma och min ponny flyger åt sidan, bums sa det och jag låg på marken. Landade på knäet, vilket inte var sådär jätte skönt direkt. Jaja jag lever .
 
Jag måste träna på: Sitta ned i sadeln, ha en lägre hand och sträcka på mig med lite bakåtlutning.
 
Måste träna med Doris: Styrka, kondition, muskler. För att hon ska orka hålla en jämn och mer långsam (än nuvarande) galopp mellan hindren och för att hon inte ska tappa huvudet i marken och ta bettet, utan upp med hövve så hon inte får bettet och blir stark.
 
(film kommer)
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!