Hur jag tycker att man rider snyggt

Jag kan inte skriva om hur jag tycker att man ska rida, för det beror helt på vilken häst det är.
Så jag skriver ist om hur jag tycker man rider "snyggt".
 
Hmm, jag tycker att man ska sitta ned i sadeln, men ändå vara lätt liksom. Inte sitta klistrad i sadel utan sitta med lätthet. Man ska sträcka på ryggen och inte sitta och böja på ryggen som många hoppryttare gör.
 
Man ska rida med mjuka händer och en stå stilla hand man klarar.
Jag tyycker verkligen att man ska försöka iaf att sitta still på hästryggen. Inte flamsa runt hit och dit.
 
Just därför Sofie tipsade om att använda sporrar, för att kunna sitta så still som möjligt. Det är det som är snällast mot hästen också, man behöver heller inte använda skänkeln lika hårt eller mycket. Tips bara!
 
Aja, back to inlägget. Alltså om jag ska sammanfatta det så är det såhär:
Stilla skänkel, sitta lätt i sadeln, mjuka följsamma händer, nedtrampad häl och sträckt rygg.
 
Hur tycker ni att man rider snyggt?
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!