Klara-Bella

Ni som följt bloggen ett tag kanske vet lite om vem Klara-Bella är.
Jag tänkte berätta lite om er då det kommit lite nya läsare.
 
Klara-Bella var min första medryttarhäst. En B-ponny, sto, fux. Ca 120 cm hög var hon. Hon var ganska grov och stark när man red. Hon hade miljontals med smeknamn, Bella, mellis, bellis, bellibu, bellibus, bell, mells osv... Alla som börjar med M var det jag och Jojjo som kom på.
 
Bella och jag hade kunna kommit riktigt långt i dressyren. Hoppa kunde hon inte riktigt göra på slutet då hon hade fångkänningar. Bella hade annars kunnat kommit långt där oxå.
 
Hon hade exem, fångkänningar osv. Det var väll det jobbigaste.
 
Haha, minns så himla väl alla minnen vi har tillsammans och det ÄR många, tro mig. Orkar bara inte rabbla upp dem här...
 
Iaf så ville mamma att vi skulle skaffa egen häst, precis när jag verkligen kunnat börja rida henne ordentligt. Men vi köpte ju sen Gringo och Bella fick Syrran rida ist. Funkade det med.
 
Bella fick sedan avlivas pga av allvarlig fång. Så tråkigt, grät hela natten minns jag.
 
Har lite bilder på henne kvar:
 
 
Sööt
 
 
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!