Mitt nya bett - D ring med kopparringar

Var en tjej som gärna ville att jag skulle skriva vad jag tycker om nya bettet, det gör jag mer än gärna!
 
Första gången jag red med det var för John Hickey, då kändes det inte alls bra, hon ville inte ta stöd och gick väldigt högt med nacken. Tror det oxå kan ha vart mitt fel, men men.
 
Efter det så hade jag det på torsdags hoppträningen & då var det en helt annan känsla! Hon kändes väldigt stadig med huvudet, flaxade inte med det som hon brukar, det var mycket enklare att få stopp & hålla in henne än på ett vanligt 3 delat bett.
 
Finns väldigt mýcket fördelar: Blir mer stilla med huvudet, suger inte tag i bettet lika mycket, blir enklare att rida ihop i en samlad galopp, enklare att kontrollera ponnyn, man kan vara väldigt lugn med handen & det är enkelt att få stopp på dem!
 
Doris funkar iallafall riktigt bra på det. Vill du ha reda på mer så är det bara o kommentera!
 
Har det bettet på bilden ovan.
Postat av: Emma
2013-04-18 / 19:10:17

Tack för att du skrev ett inlägg om det! Var är det köpt? :)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!