Dressyrpass

Red iväg till ridhuset idag för att jobba lite dressyr, har vart otroligt slarvig med det. Till en början hitta vi inte riktigt varandra, jag koncentrerade mig inte tillräckligt och hon trodde att hon bestämde. Fick inte till nåt direkt. Gjorde massa volter och lite lösgörande. Tränade på att gå i form i galoppen osv.
 
Hade dressyrsadel oxå, som jag inte alls tycker är skön att rida i, så min sits vart lite dålig om man säger så. Tippade fram liksom. Men släppte då sigbyglarna och vips, tja super-sits, läget? Den vart SÅ mycket bättre, så varje dressyrträning som inte är för tränare blir UTAN stigbyglar. Tips för er som har svårt att sitta ned ;)
 
Doris blev bättre mot slutet men var fortfarande inte framåt för skänkeln och trodde hon bestämde. Sa till henne på skarpen en gång och hon fick reda på att JAG är den som bestämmer. Vart riktigt fin på slutet, skruttan :)
 
Jag är så ledsen för att jag inte tatt mig tid till att uppdatera, men ska bli bättre på det.
 
Älskar dessa vinterbilder som vi tog innan jul :)
 
 
Postat av: Fanny
URL: http://fawila.blogg.se 2013-01-14 / 20:01:48

Skönt att det blev bra på slutet :)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!