Gårdagens hoppträning

Gick sådär. Till en början gick det hyffsat bra och hon var koncentrerad på mig, dock väldigt tung i munnen vilket jag såklart tyckte var jobbig, att behöva hålla upp henne hela tiden men endå inte ta för hårt. Det vi gjorde var att hoppa ett hinder på mitten av ridhuset med en bom före och en bom efter. Efter hindret skulle man flytta dem för skänkeln ut mot väggen för att sen vända upp och ta det igen.
 
Sen skulle vi hoppa någon serie på långsidan där allt vart kaooz. I början av serien var det små bockar som vi skulle hoppa nästan som studs, där travade doris över. Sen kom en oxer som hon fick kasta sig över eftersom hon fick sån dålig fart pga traven över studsen. Efter oxern kom ett recke, man skulle ta två galoppsprång emellan, doris tog 1 de första gångerna...
Men a, efter ett par gånger som vi kastat oss över alla hinder började hon vägra, vägra och vägra. Vi åkte in i väggen 1 gång så att hela ridhuset dunka till. Jag fick damp efter ett tag och fick henne att nästan sätta sig på bakbenen, men det måste jag för det enda hon vill få ut av det här är att slippa jobba och att hon inte respekterar mig och mina krav.
 
Men tillslut kom vi över, efter att hon sänkt ett antal cm. Men fortfarande så tvekade hon.
 
Jag skrittade lite och försökte få henne på bra humör och få igång den där lite mer taggade doris. Lyckades ganska bra till nästa övning, vi vart mer sams och det funkade relativt bra. Båda vart sen på bättre humör och vi kom överens bättre.
 
Jag måste träna på: MIN SITS, jäklar vad dålig den är just nu, mitt överliv åker fram och benen bak närmare doris rumpa. FY MIG. Ska ha sits träning för grymmaste Sofie någon gång som sitter som en gud. För när mina ben åker bak så åker ju även sporrarna in i magen och stör henne. Måste oxå lära mig att verkligen SITTA ned, får klistra fast mig i sadeln elle nåt, haha.
 
Gud vad hon ändrats och faktiskt blivit snyggare i kroppen sen där på bilden, min prinsessa <3
 
 
Postat av: Julia
URL: http://chamilove.blogg.se 2013-01-03 / 20:42:58

Har frågestund på bloggen som avslutas imorgon eftermiddag så va gärna med och vinn en länkning och så skriver jag vad jag tycker om just den bloggen;)
http://chamilove.blogg.se/2012/december/fragestund-en-annorlunda3.html


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!