Dagens ridpass!

Red ett as grymt dressyrpass idag på prinsessan! Kändes fantastiskt bra, hon var samarbetsvillig & försökte, hade lite svårt ibland & blev såklart lite sur när jag kom åt hennes svaga punkter ;)
 
Började iaf med att rida i skritt på en åttvolt & innan & efter man ska byta volt gjorde jag skänkelvikningar med halt mellan. Gick sedan över till trav & gjorde en övergång till skritt vid varje voltbyte. Tycker det var en väldigt bra framridning, både lösgörande & lite vanlig uppvärmning.
 
Sedan gick jag in på lite knepigare saker, som Doris tycker är lite drygt. först skänkelvikningar längs ena långsidan, gå över till trav & rida hela andra långsidan för att vända snett igenom & byta varv till skänkelvikningen. Så fortsatte jag ett par ggr. Sedan komvi till en sak som Doris fortfarande inte riktigt går med på eller kan, skänkelvikning fast i trav. Tyckte ändå hon försökte och gjorde vissa riktigt bra!
 
Det gjorde jag i snett igenom.
 
Sen kom vi då till galoppen, red som en åttvolt här men & tränade på galoppombyten, vilket vi håller på & utvecklar. Sen en skrittpaus tills vi gjorde lite förvänd galopp oxå, Doris vart bara starkare & starkare av hela ridpasset (i munnen alltså) så nu på slutet ville hon bara dra iväg, haha.
 
Travade av på åttvolten i lång & låg form, hon gick SUPERFINT!
 
Verkligen ett bra och planerat ridpass, utan bråk osv. Nöjd nöjd!
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!