Hoppträningen

Lovat er att skriva om hoppträningen, klart jag gör det då!
 
Doris kändes sjukt fin redan när vi red fram,gick fint i en låg & stadig form. Kändes lite "bakom mig" i traven bara. Att hon inte trampade under sig ordentligt, vilket visade sig senare när vi gjorde en speciell övning.
 
Började med att trava över ett par bommar precis innan man kommer mot kortsidan, så man var alltså tvungen att själv fixa hörnpassering osv. Det fixade vi galant, behövde bara trampa på lite mer över bommarna. När vi sen gick över i galopp skuttade vi över en liten cavaletti. Doris har verkligen blivit stark i galoppen & galopperade över cavalettin i en korrekt anpassning och kändes som att den knappt fanns där. Fina ponny.
 
Sedan kom vi till det som mitt monster avskydde mest, hoppa från trav över ett hinder med bommar framför. Doris tyckte det var jobbigt då hon var tvungen att trampa under sig och jobba ordentligt, fick 2 stopp där tror jag!
 
Sen var det två till övningar, 1 oxer med galoppbommar framför & en studs på 3 hinder. Eftersom Doris blitt så stark i galoppen gjorde hon studsen som smort & på oxern klippte vi 120 m som ingenting! Sjukt duktig! 120 är ju ändå MSV för oss och jag trodde vi hoppa typ 1 m, så det är nog ett gott tecken!
 
Beroende på att hon blitt så stark i galoppen är det jääkligt mycket häst o rida alltså. Var helt slut efter vi galopperat över alla cavalettis. Och hon har apstor galopp.
 
Måste faktiskt säga, även om det låter egoistiskt eller skrytande så whatever. Jag är stolt över mitt arbete med min egna ungponny, som var helt grön, tjock & omusklad när hon kom. Nu är hon en väl musklad ponny, snygg som gud vet vad (i mina ögon), bra hull & lär sig saker för varje dag. Det är inte lätt alls att uppfostra ett sto med så mycket attityd som Doris. Men hon har en otroligt stor personlighet, helt unik är hon enligt mig ♥
 
Tack till alla som tror på mig och Doris, det får en verkligen mer taggad än någonsin. Jag älskar verkligen min ponny över allt annat ♥
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!