Galet "skrittpass" häromdagen..

Skulle rida ut tomtestigen häromdagen, tänkte "gud vilken mysig runda i solen". Haha, speciellt mysig & lugn kan jag ju inte säga att den var, men JÄKLIGT roligt.
 
Hon gick först i lite ökad takt bort från stallet. Trippar lite då och då. Sen kommer vi ut på en äng & möter en häst, gick bra, men efter drar hon först iväg i trav, fick inte stopp på henne, JÄKLAR vad stark.
 
Får tillslut ett bra grepp och tar tag ordentligt, hon stannar och skrittar...ett par steg tills hon får värsta rycket och drar iväg rakt över åkern och bockar, bockar, bockar & när hon slutar tar jag upp huvudet & då reser hon sig ist. Aja, fick iaf kontroll & gick tillbaks, då gör hon samma sak igen, gör tillslut bara en volt runt där hon tjafsat & går ut på vägen.
 
En bit bort på vägen möter jag tre hästar från stallet, först hoppar hon rakt upp i luften, en ganska bra bit upp. Får tillbaks henne och fortsätter skritta, då drar hon iväg i full galopp mot dem & tänkte säkert springa över dem, det skulle jag inte tveka en sekund på. Men får i alla fall stopp på henne & kan tillslut skritta hem på en ponny som var laddad för att göra om allt igen.
 
Dessutom så red jag barbacka, haha. Tur att jag inte rädd alls i ridningen. Blir bara så full i skratt när hon busar, SÅ himla kul är det. Dessutom var hon glad. Frisk ponny?? Jo kanske... ;)
 
Älskar min plutt <3
 
 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!