Det går framåt

Just nu går det himla bra med spinnis. I början gick det inte att rida honom för han bara sparkade och gjorde capriols i galoppen med mig, då bestämde vi tid med min tränare, jag visa problemet och hon satt upp. Han gjorde likadant med henne som med mig, men hon lät honom hålla på tills han slutade och då var bara gummibollen kvar. Jag hoppade upp sen igen och han testade mig även då, men lät han springa på och så gick det över.
 
Nu har jag haft två superbra pass på honom, han testar som förut någon enstaka gång bara, men det går snabbt över. Svullnaden över hans njurar har gått ner oxå! Vi var ju och provade ut en ny sadel under påsklovet hos en tjej som jobbar på liqusini, superbra! Rekommenderas verkligen! Hon sa att svullnaden och hans lite "hårda" rygg kom från hans förra sadel som legat fel, vart för kort för han.
 
Nu har jag masserat på två olika ställen som Monica sa att jag skulle, och det har verkligen blivit bättre. Han känns mycket mer avslappnad och mjuk nu.
 
Spinnis är en häst som väldigt lätt stressar och som inte äter helst, så han har nog ganska lätt att bli väldigt mager. Just nu är han väldigt fin i hullet, men det får inte bli smalare. Isf kommer vi börja ge honom lusern och sen kommer han även få gå ut med bete (troligtvis med valackarna) och äta sig lite fetare. Just nu står han med Doris som han tycker är riktigt läskig när hon går kissande efter honom hahah! Hon är så kär i honom, brunstiga sto.
 
Kommer bilder på min sadel, så fort jag kommer ihåg att ta bilder! Det är en Jeremy Rudge sadel om ni undrar! Superskön.
 

 
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!