Guldstjärna

Idag gick det så himla bra när jag tömkörde Spinnis, både för att han var superduktig, för att jag blivit bättre, men framförallt, vi har kommit varandra mycket närmare! Han börjar se mig som ledare och någon an kan vara trygg hos. Gosar mycket mer med mig och känner igen mig. 
 
Ett tips till er som köper häst, börja med arbete från marken, det går SÅ mycket snabbare att få förtroende för varandra då. Vi tog även ut Monica (equiterapeut) som kollade honom i fredags, och det visade att det vi trodde var "fett" på hans rygg, var svullnad över njurarna. Ska massera och skritta & trava i lång och låg form när jag fått en bra sadel. SUPER! Nu börjar jag inte med att träna och tävla, vilket kanske resulterat i att jag fått stå där med skadad häst. Perfect start! 
 
Tömkörde även Majas sparris idag. Vilken gudomlig häst att longera alltså! Gick superbra, jättenöjd med honom. 
 
Nu väntar jag på pappa så vi kan grilla, har så sjuuuuuukt tråkigt....
 
Bah för att
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!