Varför storhäst?

Det är väldigt många i min ålder som nu går upp på storhäst istället för att rida ponny de sista ponnyåren. Min tanke med Doris var först att ha henne alla ponnyår och sen tävla henne i storhästklass (som Isabella Nilsson gjorde/gör med Becki). Men det ändrades lite sen med det att Isabelle ska sälja Flashan, jag var sugen på storhäst efter att jag ridit det ett tag. Då var den enklaste lösningen att Bells tar över Doris och jag köper storhäst. Dessutom har jag blivit väldigt lång, inte alls för stor för D- ponny men lång.
 
Jag vet inte varför jag blivit så sugen på att gå över till storhäst, men det känns väldigt bra. Känner mig väldigt hemma på storhäst. Jag är nog lite mer "storhästryttare" än "ponnyryttare". Aldrig varit den som slirar runt hinderstöden så de välter, även om jag tycker det är sjukt kul och gör det gärna när jag tränar/rider hemma. Jag vill oftast rida snyggt och hitta marginal. Samtidigt är jag en ryttare som tokälskar fart och fläkt, taggade galna hästar som ger utmaningar. Ganska galen egentligen med skinn på näsan.
 
Jag känner att valet att gå upp på storhäst för mig var bra och jag hoppas att jag inte ångrar "rackarns, skulle ridit ponny istället dem där åren".
 
Isabelle kommer få lite utmaning nu när hon tar över doris, för Doris är inte så enkel. Dem kommer va så fina tillsammans!
 
She is a black beauty!
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!